Oddělení smyčcových nástrojů
Vedoucí oddělení
MgA. Marko Ferenc
Personální obsazení oddělení
- Tomáš Baroš, DiS.
- MgA. Ludmila Budínská
- Mgr. Irena Černíčková, Ph.D.
- MgA. Jan Kořínek
- Petr Kořínek
- MgA. Ondřej Martinovský
- MgA. Magdaléna Mašlaňová
- Mgr. Anna Romanovská Fliegerová
- Irina Smolyarova
- MgA. Alžběta Vlčková
Zaměření:
Hra na housle
Hra na violu
Hra na violoncello
Hra na kontrabas
Cíl výuky
Výuka v oddělení smyčcových nástrojů snoubí tradici s moderním přístupem.
V předmětu hlavní obor žák získává technické a interpretační dovednosti nezbytné pro profesi hudebníka. Dosažení požadované úrovně ve hře na nástroj má fundamentální význam pro připravenost žáka podávat v žánrové oblasti umělecky hodnotné a profesionální výkony.
Cíle vzdělávání v dalších předmětech odborné přípravy (improvizace, hra z listu a studium orchestrálních partů, souborová hra) jsou zaměřeny na spolehlivé ovládnutí uměleckých dovedností v potřebné šíři a propojení se žánrovými oblastmi.
Pedagogové oddělení smyčcových nástrojů jsou výraznými osobnostmi na scéně klasické a žánrově zaměřené hudby. Jsou členy nebo úzce spolupracují s prestižními orchestry - Česká filharmonie, Symfonický orchestr Českého rozhlasu, orchestr Státní opery Praha, Brněnská filharmonie, Západočeská filharmonie Mariánské Lázně, nebo to jsou soubory nejrůznějších hudebních žánrů - Jazz Celulla Laca Decziho, Linha Singers, Nové Pražákovo kvarteto, crossoverové klasické smyčcové kvarteto Gadrew Way, Transitus Irregularis, rocková skupina Tango.
Důraz na praxi
Žáci jsou směřováni k profesionálním uměleckým výkonům, aby zvládali koncentraci, psychickou i fyzickou zátěž při výkonu uměleckých činností. V průběhu studia žáci vystupují veřejně v rámci školních projektů nebo seminářů, a to jak sólově tak jako členové souborů nejrůznějších stylů hudby a žánrů. Žáci vystupují často při významných kulturních akcích a událostech mimo školu.
Uplatnění
Absolvent oddělení smyčcových nástrojů Konzervatoře Jaroslava Ježka se uplatňuje jako člen orchestru, vedoucí souboru nebo jeho člen, jako sólový hráč.
Absolvent je připraven k výkonu povolání učitele, a to zejména v základních uměleckých školách, případně ve školských nebo jiných zařízeních pro zájmovou uměleckou činnost a vzdělávání.